måndag 3 maj 2010

Affärsutveckling av media som ett svar på .....

IDG har alltid legat i framkant vad gäller marknadsanpassning och särskilt intressant blir det att kunna läsa om möjligheten att köpa in en journalist från IDG som talare eller moderator  på sitt event. Och när man dessutom utlovar att aktuella tidningar från IDG kommer att vara på plats vid eventet till en kostnad motsvarande en månadsretainer så är det kanske inte så illa. Fascinerande är det i alla fall.



[uppdatering1] Nu har de ändrat texten och tagit bort erbjudandet om att aktuella tidningar från IDG skulle bevaka eventet. Därför är länken ovan död.

Även branschens Argusögon har uppmärksammat detta här.

[uppdatering2] nu har Ulrika Ullman förtydligat att det är pappersexemplar av aktuella tidningarna som man får på eventet (i.e. att IDG kan marknadsföra sina tidningar på ditt event om du anlitar IDGs talarförmedling) och inte den journalistiska bevakningen av eventet...... Och det får man väl lov att tro på. Men kanske faller erbjudandet lite i värde då från det ursprungligen var tänkt.... Och journalister från IDG kan ju komma i alla fall om det är värt deras intresse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar