måndag 19 december 2011

Vargtimmeskorrespondens

Uppe i ottan och svarar på e-post som jag inte hunnit med. En fördel med att svara på brev i vargtimmen är att den som får dem kan se när de är skickade och att de med stor säkerhet inte kan besvara dem på en gång. Trodde jag.

När jag har svarat på mitt femte brev plingar det till och jag har fått en kommentar. Lite rart är det att det finns någon därute som sitter vid sin dator, precis som jag. Svaret är bra mycket mer personligt än vad det brukar vara från den personen. Den tidigare VD:n, numera egna konsulten, har smugit in en personlig ton i sitt e-postmeddelande. Hans svar andas en smula förtrolighet, något jag inte är van vid från denna person som annars är väldigt mån om att framstå aningen pompös (i mina ögon iaf).

Jag vet att denna aningen av förtrolighet kommer att vara som bortblåst när jag pratar med honom under dagtid. Nå, väntar med att besvara hans aningens förtroliga brevsvar tills på dagtid. Får se om något av denna sympatiska ton kommer att stanna kvar hos honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar