tisdag 5 februari 2013

Sucker i telefonköeländet

Gör research inför en debatt och ringer runt till myndigheter och organisationer. Det tycks finnas ett oändligt antal kommunikatörer och informatörer, men ändå får man sitta i evighetslånga telefonköer. Och just den som är expert på just den sak jag vill veta mer om är (efter lite hummande förklaringar och frågor).... på möte. Dessa experter på information, i sig, är ju ett speciellt kapitel. Tycker nog att det vore bättre om de istället för att vara experter på att vara informatörer var experter på det jag automattelefonvalsslussats till dem för att få reda på.

Och varför utgår de automatiska svararrösterna som tryfferar min telefonkötid frånatt jag ringt fel och att jag istället borde ringa ett annat nummer eller gå in på www.bla-bla-bla.se?

Och annars är det väl vad det är.

2 kommentarer: